Köpvillkor

Köpvillkor

När du beställer en vara godkänner du samtidigt dessa köpvillkor. 

Frakt

Dina varor packas och skickas så fort vi hinner. Räkna med 3-5 arbetsdagar. Behöver du din vara snabbare så tveka inte att skicka ett mail och fråga om det är möjligt. Vi gör allt vi kan för att hjälpa dig få din vara i tid.

Frakt- och expeditionsavgift tillkommer, för närvarande 49 kr för privatkunder inom Sverige. Fraktfritt vid order över 599 kr. För företagskunder samt kunder utanför Sverige tillkommer faktisk fraktavgift. 

Om du missat att hämta ut ditt paket och det returneras till oss hör vi av oss. Väljer du att avboka paketet behöver du betala alla fraktavgifter.

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga prissättningar. 

Ångerrätt

Vi har ångerrätt 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en full återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du mottog den. Den måste också vara i originalförpackningen.

Vissa varor är undandtagna från att returneras. Exempel på icke-returnerbara varor:

    • Presentkort

    • Nedladdningsbara mjukvaruprodukter

    • Vissa hälso- och hudvårdsartiklar

För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller bevis på köp. Meddela beställningsnummer för att förenkla hantering. 

Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.

Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas:

    • Bok med uppenbara tecken på användning

    • Produkt som har öppnats.

    • Varje vara som inte är i sitt originalskick, är skadad eller saknar delar av skäl som inte beror på vår hantering.

    • Varje vara som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

Återbetalningar

När vi har mottagit och inspekterat din retur, kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att meddela att vi har mottagit din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag av din återbetalning.

Om du blir godkänd, kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått en återbetalning än, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt registreras. Kontakta därefter din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning registreras. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på info@byemmalena.

Endast produkter med normalpris kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

Byten

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka ett e-postmeddelande till oss på info@byemmalena och skicka din vara till: By EmmaLena, Dalgatan 1, 281 49 Hässleholm.

Gåvor

Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, kommer du att få en presentkredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits, kommer ett presentkort att skickas till dig.

Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren hade beställt varan till sig själv för att ge den till dig senare, kommer vi att skicka en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få information om din retur.

Frakt vid retur

För att returnera din produkt, ska du skicka din produkt till: By EmmaLena, Dalgatan 1, 281 49 Hässleholm.

Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är icke-återbetalningsbara. Om du får en återbetalning, kommer kostnaden för returen att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för ditt utbytta produkt att nå dig variera.

Om du returnerar dyrare varor, kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på info@byemmalena för frågor relaterade till återbetalningar och returer.

Enskilt bruk

Digitala produkter är avsedda för enskilt bruk. Det innebär att det är förbjudet att dela dem vidare, producera i stor skala och att sälja dem vidare. Kostnadsfria produkter får så klart delas vidare, men inte säljas. 

Force majeure

By EmmaLena är inte ansvariga för skada, förseningar etc. i händelse av lagbud, krig, strejk, lockout, bojkott, blockad, extrema naturförhållanden eller katastrof, myndighetsåtgärd, tullagar eller andra liknande – och förhoppningsvis väldigt sällsynta – händelser.

Varukorg